Tuesday, March 29, 2011

at the 1st time !

assalamualaikum ..

entry ak kli ney xheavy pn . just skew2 nk menaip sbb da lme x mnaip . huhu . 25 MAC 2011 yg lpas , ak da dpt satu jawatan yg muleny nmpak senang lenang tapi hakikat nye susah x terkire .adooii ... dpt kjew jd promoter kt giant .pnat la .. huhu .. tp nk wt cmne , aku jgk yg gatal2 nk bekerja , hah ~ padan ngn mkew aku .. hmm .. k laa .. mlas la nk taip lg . pnat da . kbai .. eh jp , i miss my MR J's laa .. hehe ,,


tataA~ :)

Thursday, March 24, 2011

mood : down :'(

assalamualaikum ..

23 mac 2011 yg lpas , aku da menghadapi satu fenomena yg aku sendiri susah nk explain kn .SPM oh SPM !! andai la aku ney de power , nk je aku tukarkan result spm aku tu dr de D jd xde . yaAllah ,, sentap jantung aku ble ak da pegang slip spm tu . cikgu hafiz ( guru kelas aku ) ucapkan tahniah kt aku sbb aku dpt keputusan yg bley d bangga kn .. tapi bg aku , keputusan yg aku dpt xmampu nk membalas jasa mak n ayah aku yg da bnyak habis kn duit tok ak blaja selame 11 taon ney . sedih ??? ye .. tu la yg terjadi kt aku . perlu ke aku bersedih lg ? "cyda , ko da puas berusaha .. ney la hasil usaha ko .." hmm .. ye laa kowt .. selame ney , aku berusahe sikit sngat . tu sbb la A aku pn sikit . hmm ... perjalan sepanjang 23 mac 2011 ......


*8.00 am
- aku da jd x tentu arah . aku langsung x makan ppew pg tu . xde slere laa .. yg aku risau kan cume 1 . result spm ak .. hmm ...


*10.00 am
-anna , myra da dtg umah aku nk g skola sme2 nk amik rsult .. berbekal kn sepasang baju kurung coklat n tudung selendang dgn rona warna yg same , smpay jugak la aku kt skola ..xpyh la nk lawa2 .. bkn de spew2 nk tngok pn kn ? huhu ..


*11.30 am
-aku masih menunggu cikgu wt penguguman tok swoh kitowunk msok dewan ..saba sngat2 la aku time tu .. berdebar nye hati aku ,cume aku n Allah swt je yg tw .after 5 minute , keputusan pn d umum kan . hanya 4 owunk je yg dpt straight A's ..tahniah tok kowunk yg dpt A bnyak2 sngat tu .. ( mcm mne ko blaja eh ? hehe ) ..ak dengan x saba nye , g la jmpe cikgu hafiz . aku pndang je muke cikgu , aku da rsew xsdap atiy . mne x nye ,,, dy da wt mkew toyer . aku tkowt ak gagal je . .. ishhh .. tkowt ny ..


*12.00.. tengah hari
-masyaAllah !!! teruk ny result aku . :'( .. menangis ? ohh tidak ! aku x menangis dpn kwn2 aku . aku nangis dlm hati je . sedih nye hati aku cume Allah je yg tw .. aku tngok slip tu , aku cume dpt 3A , 1B , 2C , 3D .. ape yg aku da wt ney ? ;( ......aku pujuk hati aku yg sedih .. aku ckp " cyda , maybe ney je rezeki yg ko de . bersyukur laa .. salah ko jgk , npew ko x nk blaja rjin2 dlu ? npew ko xnk bg sepenuh tumpuan mse cikgu mengajar ?? npew ko sibuk nk bercinta time skola ?? npew npew n npew ?? "yaAllah .... amik la nyawa aku skunk .. :'( aku xmampu nk tanggung sedih ney ...hmmm ..


*1.00 pm
-aku alek umah . aku ingat aku kene mrah ngn mak ayh aku . rpew nye x . syukur sngat3 .. dyowunk kte xpe laa ,, da ney je yg mamou ak dpt . tu pun da kre okey .. hmm .. alhamdulillah .. lpas ak bg tw mak ayah aku .. aku bg tw plak kt abg aku (my bro ). dy ktew , okey laa tu . dpt lg smbong blaja ..(mnx2 la dpt .. ) thnx abggg ..... :) lpas aku bg tw abg aku , ak bg tw plak buah atiy aku .. dy trkjowt .. sbb dy tngok ak ney mcm bodoh2 je .. p rpew2 ny aku pandai .. haha .. dy ucapkan tahniah kt aku . dy swoh aku smbung blaja lpas ney .. lg skali aku bersyukur sbb dpt buah atiy yg memahami mcm dy .. thnx my MR J's .. i love u ! mmmmmuuuuuaaaahhh ..... hehehe :)


*2.00-7.00 ptg
-aku g jln2 ngn buah atiy aku . sbgai adiah aku dpt best result , dy n akak dy bg aku sehelai tudung wane purple .cehhh ! mcm tw2 je aku skew wane purple ..hehe .. akak dy plak blnje ak mkn n karoeke .. thnx kak nadia .. cyda syg akak .. :)


*8.00-11.00 pm
-dok dlm bilik .. renung mase dpn .. hmmmmm .......



okey .. thnx sudi bcew entry aku ..
bye ..
wassalam :')

Monday, March 21, 2011

tetiba teringat -___-

asSlamualaikum ..

fuhh .. lega . bwu lpas kemas bilik td .al maklum la , bilik bersepah sepah da macam "tempat perlupusan sampah " da . HEHE .. mase tengah syok-syok aku mngemas bilik , tetibe je time nk kemas barang sekolah aku dulu-dulu , aku terjumpe satu objek melayang depan aku . aku pn terperanjat sambil sempat berdialog ......

 : eh , ape bende la plak tu yg terbang-terbang depan aku ney ??

 tanpa di lengah-lengah kan mase , aku pn carik la objek terbang yang lalu depan aku td . objek putih tu melayang masuk bawah almari la plak .. ak dengan bersungguh-sungguh , capai bukan maen capai la sampai tangan ak panjang mengalahkan tangan gol keeper MU . haha ..

*after 3 minute ..

ieeyyyyyyyaaaaaaahhhhhhhhhh !!!!!!!!!!   i got it !! HAHA ... seronok nye bile aku da dapat capai objek tu . aku pn tarik la objek tu keluar dr bawah almari tu .ehh .. dengan tak sengaje aku berdialog lg ............

: ishhh , mne plak datang nye bende ney ??

*after 5 minute mengimbas kembali mne asal usul objek tu ..


hmmm .. sesat plak kertas ney kt dalam buku aku . aku agak tersentuh dengan ape yg di tulis kat sehelai kertas yg aku jumpe tu . nk taw pe isi nye ?? meh aku grafik kan cket kertas tu ..





aku sendiri pn xtw la bile kertas tu de terselit dalam buku mase aku form5 ney . hmm .. xperlu la d beri tahu spe yang gatal tangan tulis kt kertas tu .  seronok laa lw d ingat alek . p sakit bile teringa alek . adeyy .. pe aku merepet ney . p yang aku sure , ak cume ley ckap ... kalau la dapat di undur kan mase .... -____-


*to him ..(yg gatal tangan tulis kt kertas tu )
___ bkn aku sngaje nk bukak ctrw yd da d tutup rasmi dlm atiy ney , p ney sekadar luahan .. kalau la ak x silap pilih jalan , kalau la kau pandai amik atiy aku , kalau la xde DYE dtg dalam hidup ak alek , sume ney xkn jd . maybe ktew d sulam bahagia ,. cehhh !! ye laa tu . HAHA . aku doakan ko happy dgn idup ko yg aku da pulang kan . hope ko jumpe gurl yg sesuai untuk ko .____





bye ..
wassalam ,.,.. -____-

Monday, March 14, 2011

teruk nye laa ..

assalamualaikum ..


entry ak kli ney xdw la heavy sngat nk d taip . ak nk brcrite psal sowunk mamat ney . pnye la xdw atiy prot . npew la ssah sngat dy nk syg kn seekor haiwan yg d beri name KUCING !! bkn maen sdap2 dy je menyepak-nyepak kucing tu btol2 dpn mate ak . " HOIII !! ko manusia jenis ape ney haa !! kalau ye pn ko xskew kn kucing tu , hormat dy pn da ckop la . kucing tu pn de atiy dan perasaan yg Allah bg kt dy tok sama-sama hidup dekat bumi ney . tapi kenape la ko sanggop wt dy mcm tu . issshhh .. xtaw la nk cakap ape kt ko . ak sampai diam x terkate tngok ko wt cmtu . subhanallah .. da hilang ke sifat keperimanusiaan yg ade dlm dri ko tu .. " hmmm .. ney la luahan yg sempat singgah kt mulut ak . xtw la nk jd ape dgn owunk sekarang ney .


*kucing ialah seekor haiwan yg sangat la jinak . sangat la manje jgk . ak memang skew kn kucing sejak dr ak kecik lg . jgn tnye kenape sbb ak pn xtw kenape . maybe genetik kowt . mane x nye , ayah ak sngat la syg kn kucing .PENCINTA KUCING la kowt name yg sesuai tok ayah ak .hehe . sampai kan emak ak da xtw nk cakap pe g da . tidur bawak kucing , nak makan kene de kucing kt sebelah tolong teman kan , sebelom nak g kjew kene cium dulu kucing , dah balik kjew pn kucing yg di carik ny . mne emak ak x mengamok . haha . jeles kowt .. p tu xmenjadi masalah tok ak tros skew kn kucing . ak pn de jgk seekor kucing ak sendiri . name dy MEAMEY . p ak panggil EMEY je . ringkas dan mudah ! haha . ak abadikan name dy ney kt sume bnde trmasok la nme email fb ak [ emeycyda23@yahoo.com ] ..syg ke x tu ? hehe ..dy seekor kucing betina yg sngat la comel . bile ak panggil dy . dy msty menyaut . mcm ney ...


aku : emey ... emey da mkn ke belum ???
emey : eeeeeyawwww ...
aku : emey lapar ye .. jom mkn jom .
emey : ieeeeyaww ...(sambil berlari-lari ikoet ak g dapur )



haa .. dy faham tw pe yg ak cakap . kalau owunk laen panggil dy , dy cket pn xnk menyaut . hehee  .. pandai kan ???  sbb tu la ak syg kt dy . tapi tipu la lw sekali ak xpenah marah dy . dy ney laen cket ., kalau time dy lapar , lauk yg tngah berjerang kt kuali pn dy amik . ak pn ape lg , amuk sakan la tngok dy mcm tu . x penah nk kenyang . asyik nak mkn je . . ishh .. emey2 .. jgn la mcm tu .. t kne buang bwu tu . ..


*okey laa .. stop here . thanx sbb sudi la penat kan mate nk bace . hehe .. mmmuuahhh ! tataA~

Monday, March 7, 2011

L O V E !

andaikata dunia hendak meraih cinta, ia tak akan mampu dan andaikata ia akan menolaknya, ia juga tak akan kuasa, kerana cinta itu suatu anugerah, bukan suatu hasil usaha. Cinta berasal dari Tuhan “. (Al Hujwiri –Kasyf Al-Mahjub )

Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu.

Cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali.Cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. Cinta itu seperti sinar matahari yang MEMBERI KEHANGATAN DI HATI..

Cinta adalah sebuah janji, cinta adalah sebuah cenderahati, sekali diberi tidak akan di lupakan , jangan biarkan ia hilang.

Jika ia sebuah cinta, ia tidak hadir dengan permintaan… namun ia hadir kerana ketentuannya….jika ia sebuah cinta, ia tidak hadir dengan kemewahan dan kebendaan…namun ia hadir kerana pengorbanan dan kesetiaan

Cinta tak pernah menjanjikan apa-apa. Ia berlaku dengan indah sekali dan mungkin berakhir dengan perit sekali.

Cinta tidak semestinya membawa kebahagian dan keindahan. Cinta juga adalah pemusnah dan boleh membawa pada kekecewaan yang panjang. Oleh itu berhati-hatilah dalam menyambut atau menerima huluran cinta dari seseorang itu.

Cinta tidak semestinya diucap dengan kata-kata manis sekiranya kita tidak tahu menghargai atau memahaminya. Apalah erti cinta jika kesetiaan yang wujud bukanlah dari hati yang ikhlas dan suci.

Cinta itu satu siksaan jika tiada kepastian. Jiwa pasti gelisah dalam meniti sebuat kepastian… gelisah memikirkan sama ada cinta yang dihulur berbalas atau hanya bertepuk sebelah tangan. Apa jua keputusan yang bakal diterima, tabahlah selalu kerana tidak semua impian dan kehendak kita menjadi milik kita.

Cinta tak semestinya diakhiri dengan perkahwinan. Perkahwinan tanpa cinta tak semestinya gagal. Keyakinan, kejujuran dan keredhaan Allah adalah segala -galanya.

Untuk bercinta kita mesti berani. Jangan takut pada kegagalan tapi takutlah pada kemungkaran. Bersedialah menghadapi kegagalan sebelum kegagalan menghancurkan hidup kita.

Ingat disetiap waktu ada org yang lebih menyayangi diri kita. Kita tak akan kehilangannya sekira kita terus menyayanginya dengan sepenuh hati

Cinta perempuan itu diibaratkan seperti layang-layang, bila dikejar ia lari, bila ditunggu ia menanti. Manakala cinta lelaki pula adalah seperti cermin, walaupun ia tidak berbohong, namun sukar untuk dipercayai. Sedangkan cinta itu sendiri adalah seperti sang rembulan yang menerangi kegelapan malam yang gelita tetapi sampai hati membiarkan pungguk merinduinya.

Andai kita menyinta, jangan dipuja cinta itu seperti bunga kerana bunga akan layu bila akhir musimnya. Biarlah cinta itu seperti sungai yang mengalir kerana ianya akan mengalir buat selamanya.

Cinta ibarat dua hati yang dihubungkan oleh sebatang spring teguh dan ajaib, apabila dua hati itu dijarakkan, spring itu akan mengalami ketegangan. Semakin jauh spring itu diregangkan, semakin kuat dua hati itu ingin bertemu.

Cinta yang dimulai dengan senyuman,tumbuh dengan dakapan dan seringkali berakhir dengan air mata.

Cinta itu adalah sesuatu yang SEDAP jika dilihat, tapi BASI jika dibiarkan. Cinta itu BUKAN seuatu hal yang indah, jika berakhir dengan perpisahan. Cinta itu PENYAKIT, iaitu membuat jantung GEMENTAR

Hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta, sementara kamu tidak berniat untuk menangkapnya

Jangan pernah membicarakan perasaan yang tidak pernah ada. Jangan pernah menyentuh hidup seseorang kalau hal itu akan menghancurkan hatinya. Jangan pernah menatap matanya kalau semua yang kamu lakukan hanya berbohong.

Ada cinta yang agung antara hamba dan Tuhannya. Cinta kudus antara bonda dan anaknya. Ada cinta rafik yang setia. Ada cinta berahi antara kekasih teruna dara. Ada cinta persaudaraan yang tiada bandingnya. Ada cinta sesama makhluk yang begitu mulia dan cinta dikatakan hampir tidak memilih usia. Ia juga tidak mengira rona bangsa. Tidak ada miskin kaya dalam catatan kamus cinta. Justeru, cinta dikatakan sesuatu yang cukup luar biasa dalam cakerawala hidup setia jiwa.

Friday, March 4, 2011

SAHABAT !!

assalamualaikum ..

entry ak kli ney berasas kn SAHABAT . setiap orang mesti ade sowunk sahabat kn ?? x sowunk pn d antara ktew yg snggop hidup sendiri tanpa mmpunyai seowunk sahabat ..umumnya , persahabatan lahir brdasarkan keadaan , karakter dan latar belakang yg menimbulkan suatu ikatan dan kepercayaan ..



ada 10 etika persahabatan .

  1. Jadilah diri sendiri .
  2. Setia dalam persahabatan .
  3. Brfikiran terbuka dan sedia menerima kritikan .
  4. Brsikap ringan tulang dan sedia mmbantu dlm ape jua situasi .
  5. Brtolak ansur dan bersikap adil di antara satu ngn yg laen .
  6. Mnjadi pndengar yg setia .
  7. Sahabat bukan la penasihat peribadi kamu .so , elak kan mnjadikan sahabat tu tmpat  mncurahkan perasaan . tkowt t dy bosan plak
  8. Sentiasa brkongsi kgembiraan ngn sahabat .
  9. Jgn jd seperti KACANG LUPAKAN KULIT .
  10. Kamu sentiasa mengingatinya ..




hmm .. ak pn xketinggalan mmpunyai sahabat .she so pretty . ssuai plak la ngn nme dy yg ala-ala sepanyol nye name tu . hehe .. nama dy NOOR ANNA MARIA . ak da knal dy sjak taon 2007 . dy la kwn yg de je mne ak de . hehe .. syg ko anna .. ney ak cipta lgu khas tok ko .. dnga la ye ..




tataa~ :)

Thursday, March 3, 2011

menantu pilihan .

assalamualaikum ..

di mulakan dgn bismillah .. hope cpew2 yg sudi bcew post ak kli ney , sntiase d berkati Allah hendak Nya .. da lme ak x menaip ney . ye laa ,, xtw la pe yg aku nk cerita kan . hmm ,, kli ney , ak trgerak atiy nk cerita psal life ak ble da abis skola ney . HAHA . mcm da lme sngat je abis skola kan ?? HEHE . skunk ney tumpuan ak just kat result SPM sahaje ! x perlu la ak nk g tw kenape ak tumpukan kt tu saje . yelaa ,, aku nk sngat2 msok U n berjaye dlm hidup ak mcm owunk2 laen yg da berjaye tu . cite2 ak tok jd PEGUAM , ak harap sngat2 d makbulkan Allah SWT . kate owuk lw nk jd lawyer kne la pnday sejrah . aisshh .. aku mmg minat sejarah dr dulu lg . p markag sjrah ak lw time exam mmg la agk teruk cket . HEHE . p mse PMR aku dpt A tw . jgn maen2 .. hehe .. okey laa .. mmandang kan rsult spm dkat2 nk dpt ney , ak cume bley berdoa je laa . smoge ak dpt yg terbaek . AMIN ...hmm .. p yg xsdap nye tu .. ble ak g tw kt mak ak nk jd lawyer , mak kte  " ko ney . cite2 tnggi ,, bgos la mcm tu , p tinggi mne ko blaja skali pun , tmpat owunk pmpuan kt DAPUR jgk ! " aisshh .. ke dapur ?? ak mmg xminat nk g menempat kan diri ak ney kt dapur . knpe ye ?? sbb bnyak sbb .. hehe ..  nah .. ney la sbb nye ..


  1. leceh sngat2 . yelaa , kne siang ayam , ikan , udang , sotong , n mcm2 binatang laen lg .. da la ak xreti nk siang2 tu sume . eboh la hancur berkecai bintatang tu ak kjew kn . HAHA ,
  2. penat la nk masak2 ney .. kan senang , ciap2 , lawa2 , pkai cntik2 , wangi2 cket , pstu msok kete , start enjin kete ,, haaa . pe lg .. mkan kt kdai je laa . kn senang lg mudah tu . tu la gne ny kdai mkn bersepah2 kt Malaysia ney .. HEHE .
  3. malas la nk nk masak2 ney .da la ssah nk .. isshh ..! mmg malas ..
  4. bile ak kt dpur je ,, ak msty nk menyanyi . owunk kte xelok anak dara nyanyi kt dapor ney .t dpat husband tua . HAHA . ak xnk la dpt laki tua . so , kne la ak kuar dr dok kt dpor tu . ak nk nyanyi kt tmpat laen plak laa .. :)

haa ,, ak mmg xsukew bab masak2 ney . y ?? sbb yg ak g tw td laa . tp ak kne berubah ! hmm .. parah la cmney .. dw ke boyfy ak ckp , lw nk jd sowunk gurl yg perfect , kne la pandai masak . baru la atiy mak mertua cair tngok . hmm .. perlu ke sume tu ?? dy kate sangat2 perlu . tu pn  lw ak nk PERFECT la . lw x nk , xpyah ..! HAHA . siot lak aii .. p xpe . ak kne cube tok skew bile kt dpur . n jangan malas2 ble nk masak .. tkowt t kne reject plak kt mak mertua . xsnggop ak de . HEHE ..p ak ney mmg skew mkan . tkowt t ble da syok mkn2 je . bdan pn da gomok .hah .. xsnggop ak dw .. nah ,, tngok la . ak mmg skew mkn ,,










 haa ,, teruk kan  HAHA .. okey la , stop smpai cney je laa .. t ak story2 lg k ..thnx coz sudi bcew ,,

tataA~ muahx !! :)