Powered By Blogger

Thursday, March 24, 2011

mood : down :'(

assalamualaikum ..

23 mac 2011 yg lpas , aku da menghadapi satu fenomena yg aku sendiri susah nk explain kn .SPM oh SPM !! andai la aku ney de power , nk je aku tukarkan result spm aku tu dr de D jd xde . yaAllah ,, sentap jantung aku ble ak da pegang slip spm tu . cikgu hafiz ( guru kelas aku ) ucapkan tahniah kt aku sbb aku dpt keputusan yg bley d bangga kn .. tapi bg aku , keputusan yg aku dpt xmampu nk membalas jasa mak n ayah aku yg da bnyak habis kn duit tok ak blaja selame 11 taon ney . sedih ??? ye .. tu la yg terjadi kt aku . perlu ke aku bersedih lg ? "cyda , ko da puas berusaha .. ney la hasil usaha ko .." hmm .. ye laa kowt .. selame ney , aku berusahe sikit sngat . tu sbb la A aku pn sikit . hmm ... perjalan sepanjang 23 mac 2011 ......


*8.00 am
- aku da jd x tentu arah . aku langsung x makan ppew pg tu . xde slere laa .. yg aku risau kan cume 1 . result spm ak .. hmm ...


*10.00 am
-anna , myra da dtg umah aku nk g skola sme2 nk amik rsult .. berbekal kn sepasang baju kurung coklat n tudung selendang dgn rona warna yg same , smpay jugak la aku kt skola ..xpyh la nk lawa2 .. bkn de spew2 nk tngok pn kn ? huhu ..


*11.30 am
-aku masih menunggu cikgu wt penguguman tok swoh kitowunk msok dewan ..saba sngat2 la aku time tu .. berdebar nye hati aku ,cume aku n Allah swt je yg tw .after 5 minute , keputusan pn d umum kan . hanya 4 owunk je yg dpt straight A's ..tahniah tok kowunk yg dpt A bnyak2 sngat tu .. ( mcm mne ko blaja eh ? hehe ) ..ak dengan x saba nye , g la jmpe cikgu hafiz . aku pndang je muke cikgu , aku da rsew xsdap atiy . mne x nye ,,, dy da wt mkew toyer . aku tkowt ak gagal je . .. ishhh .. tkowt ny ..


*12.00.. tengah hari
-masyaAllah !!! teruk ny result aku . :'( .. menangis ? ohh tidak ! aku x menangis dpn kwn2 aku . aku nangis dlm hati je . sedih nye hati aku cume Allah je yg tw .. aku tngok slip tu , aku cume dpt 3A , 1B , 2C , 3D .. ape yg aku da wt ney ? ;( ......aku pujuk hati aku yg sedih .. aku ckp " cyda , maybe ney je rezeki yg ko de . bersyukur laa .. salah ko jgk , npew ko x nk blaja rjin2 dlu ? npew ko xnk bg sepenuh tumpuan mse cikgu mengajar ?? npew ko sibuk nk bercinta time skola ?? npew npew n npew ?? "yaAllah .... amik la nyawa aku skunk .. :'( aku xmampu nk tanggung sedih ney ...hmmm ..


*1.00 pm
-aku alek umah . aku ingat aku kene mrah ngn mak ayh aku . rpew nye x . syukur sngat3 .. dyowunk kte xpe laa ,, da ney je yg mamou ak dpt . tu pun da kre okey .. hmm .. alhamdulillah .. lpas ak bg tw mak ayah aku .. aku bg tw plak kt abg aku (my bro ). dy ktew , okey laa tu . dpt lg smbong blaja ..(mnx2 la dpt .. ) thnx abggg ..... :) lpas aku bg tw abg aku , ak bg tw plak buah atiy aku .. dy trkjowt .. sbb dy tngok ak ney mcm bodoh2 je .. p rpew2 ny aku pandai .. haha .. dy ucapkan tahniah kt aku . dy swoh aku smbung blaja lpas ney .. lg skali aku bersyukur sbb dpt buah atiy yg memahami mcm dy .. thnx my MR J's .. i love u ! mmmmmuuuuuaaaahhh ..... hehehe :)


*2.00-7.00 ptg
-aku g jln2 ngn buah atiy aku . sbgai adiah aku dpt best result , dy n akak dy bg aku sehelai tudung wane purple .cehhh ! mcm tw2 je aku skew wane purple ..hehe .. akak dy plak blnje ak mkn n karoeke .. thnx kak nadia .. cyda syg akak .. :)


*8.00-11.00 pm
-dok dlm bilik .. renung mase dpn .. hmmmmm .......



okey .. thnx sudi bcew entry aku ..
bye ..
wassalam :')