Powered By Blogger

Monday, April 18, 2011

hala tujuku after spm ..

assalamualaikum ...

da berapa lama berlalu , baru lah aku de mase lebih nak update blog tak seberapa aku ney .rindu nya nk maen taip taip ney . HAHA . okey laa . tujuan aku menaip adalah untuk mnyeronokkan diri aku sendiri .untuk bagi kepuasan hati aku sendiri . terpulang la kalau korang yang membaca nye terasa kebusanan yang memuncak . ney de cerita sikit yang aku nk heboh kan . baca la ye . tp jangan sampai nangis nangis plak . tw laa story aku ney sedih .*blom cerita lagi aku da over . HAHA . meh baca meh !



BERMULA LAH KISAH SI GADIS TAK TAHU


Pada pagi 23 januari 1993 , terdengar la esakan tangis seorang baby yg time tu sangat laa comel ny kat dalam bilik bersalin HOSPITAL DAERAH KUALA PILAH NEGERI SEMBILAN MALAYSIA .berebut rebut sedara mara nya nk menjenguk kehadiran orang baru dalam family En.Mohd Sharif . baby tu pn di nama kan NURSHAHIDAH .nama yg cukup indah dan besar maknanya *cehhh , puji nama sendiri plak ,upppss .hehe ..makna nama tu setelah dirujuk ahli bijak pandai,ahli astronomi ,ahli biologi ,ahli sihir ..ehh ,, nama tu bermaksud : CAHAYA SAKSI ! tak ke bertuah tu ade nama yang sangat laa mulia maksud nya ..


setelah hampir beberapa tahun , tibalah masa baby tu bertukar kepada kanak kanak sekolah . kanak kanak sekolah ney di beri pendidkan yang sangat bagus dan baik sekali untuk masa depan nya . memulakan sesi persekolah yang pertama di TADIKA KEMAS PORT DICKSON ,tak banyak yang menarik .hanyalah di waktu tu kanak kanak tersebut sudah pandai menulis ,berkata kata dan sudah pandai mengira . perkembangan yang sangat menarik .selepas setahun bertadika di situ , kanak kanak ini pn meneruskan sesi persekolahahn nya di SEKOLAH KEBANGSAAN SI RUSA PORT DICKSON .




Setelah setahun belajar di sekolah tersebut , kanak kanak itu pn berhijrah mengikut keluarga ke Seremban pulak . di sana , kanak kanak itu di tempat kan di SEKOLAH KEBANGSAAN TAMAN SERI PAGI SENAWANG selama 5 tahun lama nya . di sekolah inilah kanak kanak tersebut mengenak erti persahabatan , ilmu , dan guru guru ..


p/s : gambar tak de plak .suwyyyy


Ketika kanak kanak tersebut di tahun akhir di sekolah terbabit . satu kenangan 'manis; tidak dapat di lupakan . dimana kanak kanak tersebut sudaa pn bertukar menjadi si gadis ! satu kenangan pahit turut menyelit . dimana si gadis tersebut memperoleh keputusan UJIAN PERNILAIAN SEKOLAH RENDAH (UPSR) yang sekadar cukup cukup makan .. :(



BAHASA MELAYU(penulisan)             A
BAHASA MELAYU(pemahaman)         A
BAHASA INGGERIS                            B
MATEMATIK                                       B
SAINS                                                   B




Setelah memperoleh keputusan sebegitu rupa , si gadis masih lagi di beri kepercayaan oleh emak dan ayah nya untuk meneruskan sesi persekolahan di tahap kedua iaitu di SEKOLAH MENENGAH  KEBANGSAAN SERI PAGI SENAWANG (SMKSP SENAWANG ) .





ketika berada di tingkatan 1 upm , si gadis tak mempunyai ramai kawan kawan kerana sikap nya yang sombong dan suka mengatakan orang lain gedik ! kerana itulah dia hanya berkawan dengan kawan lama di sekolah rendah nya dulu iaitu NUR ATIKAH ABDULLAH . dia juga telah melibat kan diri nya dalam sukan hoki ketika di sekolah ini . oleh kerana dia di marahi emak nya , dia langsung terus tak lagi melibat kan diri dalam sukan tersebut kerana kegagalan nya dalam setiap ujian dan peperiksaan . masa terus berlalu .. pada penghujung tahun 2008 , dia telah sekali lg mendapat mimpi ngeri .hal ini kerana ,keputusan PENILAIAN MENENGAH RENDAH (PMR) nya yang tak kurang cukup cukup makan lagi .



BAHASA INGGERIS                    B
BAHASA MELAYU                      A
MATEMATIK                               B
SCIENCE                                      C
SEJARAH                                      A
GEOGRAFI                                    A
PENDIDIKAN ISLAM                  B
KEMAHIRAN HIDUP(ert)             A




hari terus berlalu , dan masa terus meneruskan masa nya .. setelah dua tahun , dia masih lagi bersekolah di situ . katanya " tak dapat mane tawaran laa lepas pmr ariy tu . keputusan aku teruk .mana la dapat masuk sekolah asrama ." tu laa sifat nya . suka sangat nak megalah tanpa mencuba . pada tahun 2010 , sekali lagi hidupnya di duga dengan dugaan terhebat . that is SIJIL PELAJARAN MALAYSIA (SPM) . !!! setelah berhempas pulas bertahun tahun belajar dan belajar sampai kadang kadang tu muak , keputusa pun di umum kan . MASYAALLAH !! teruknya keputusan aku ..kata dia ..





Sijil Pelajaran Malaysia 2010

BAHASA MELAYU        :     A
BAHASA INGGERIS      :   C
   MATHEMATICS           :    A-
SEJARAH                      :   B
PENDIDIKAN ISLAM            :   A
ADDITIONAL MATHEMATICS      :  D
                PHYSICS               :   D
CHEMISTRY          :            D
LUKISAN KEJURUTERAAN        :      C+




Terasa kehampaan pada nya . " mana laa tempat aku nk sambung blaja lagi ney .. de ke u yang nak terima student teruk macam aku ney . nape laa aku ney bodoh sangat ? nape aku tak dapat keputusan bagus macam kawan kawan aku yang lain . hmmm ,, " mcm ney laa ayat yang sempat dia cakap setelah slip spm berada di tangan nya .. mana laa agak nya hala tuju NURSHAHIDAH selepas ney ??? -.............-




p/s : sambungan akan di adakan selepas 2 bulan berlalu . jadi ,tunggu ketibaan ya ....




*maaf laa , mood aku tak berapa nak betul time ak menceritakan cerita ney . pada yang sudi baca , terima kasih banyak banyak . kalau boleh , give me some support because i really need it . okey la , tataa .. wassalam :')