Powered By Blogger

Thursday, April 28, 2011

mcm ney ke nk jd business man ??

Assalamualaikum ...

Da lama rasanya x update blog aku yg comel ney . tetiba je aku teringat balik peristiwa masa aku di berhentikan kerja dari AZY COLLECTION , GIANT SENAWANG . perhh !! menyirap beb ! mana x nya . aku baru lapan hari kerja kt situ . bukan maen setia aku kerja kt situ . jujur plak tu . tapi apa kan daya .. kena buang jugak . da nasib kan .. :( eh , jap jap ! tapi aku x buat ape ape salah pn . ye .. memang x ade . aku yakin giler . memang aku x buat ape ape salah untuk dye buang aku sesuka hati . kate kawan kawan aku yang kerja dengan tempat tu , bos ney perangai dye memang macam cibai ! bukan macam . p memang ! *sowyy , buruk kan ex bos . hati da panas macam ney la jadi nya .ney antara perbualan aku dengan dye time dye buang aku kerja . time tu plak , aku tengah syiok syiok tengok tb citer ABPBH 2010 .baca laa :

dye : assalamualaikum ..
aku : waalaikumsalam ..
dye : cyda besok xpayah kerja la eh ..
aku : nape plak ? *terkejot monyet aku ..
dye : da de pekerja tetap la cyda .urmm ,, besok datang jumpe acik kt giant pkol 9 malam .
aku : ha ?*aku masih terkejot lagi
dye : pulang kan kunci  ,baju n pas .nanti acik bagi gaji ko sekali ye .
aku : yelaa .*sedih x terhingga :'(



hmm , bila da tiga hari aku duduk rumah tanpa kerja , tetiba de panggilan  dari ex bos aku ney . dye merayu rayu mintak aku kerja balik dengan dye . macam ney laa yang dye cakap dengan aku :


dye : assalamualaikum cyda .
aku : waalaikumsalam acik tuuuuuutttttt *nama secret okeyh .
dye : cyda busy x sekarang ney ? cyda ade kerja mana mana x ?
aku : x ada kerja mana mana pn . duduk rumah aje . nape ?
dye : cyda kerja balik dengan acik boleh x ?
aku : haa ? nape plak ?
dye : sebab acik nak pakai orang laa . x ada pekerja plak .
aku : ooo ye ke ..
dye : boleh x ?
aku : urmm , entah la acik . cyda x tahu nak cakap ape . cyda kena tanye dekat mak n ayah dulu .
dye : cepat cepat ye cyda . acik terdesak sangat ney .
aku : ye laa acik . k laa . bye . assalamualaikum .
dye : waalaikum ......... *xsempat nak sudah kan sebab aku da reject call .


Itu la deh . bila susah baru nak carik . bila senang bukan maen buang buang aku kerja . cibai je perangai nya . da beberapa hari berlalu , aku buat x tahu je bile dye merayu rayu suruh aku kerja dengan dye . x dapat full , part time pn jadi laa . heyh ! ko ingat aku nk kerja dengan ko lagi ke ? tolong laa . x hingin aku ! ko da layan aku low class punya layanan , ko nak aku balas dengan high class plak ? dah dah laa . henti kan la . walau macam mana ko pujuk aku , jangan sesekali ingat aku nak cair kerja balik dengan ko . WASTE MY TIME LAHH !!


okey laa .. cukup sampai ney je laa . tataa . wassalam :)