Powered By Blogger

Saturday, July 21, 2012

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan.

Assalamualaikum semua.




Ramadhan datang lagi. Alhamdulillah, kali ney aku dapat lagi menyambut bulan ramadan bersama keluarga tercinta. Tak lupa jgk bersama buah hati ku. Tapi ramadhan kali ke dua. :) Apa yang bestnya ramadan tahun ney, aku dapat menyambut first ramadan dekat rumah. Sahur dengan mak, ayah, and adik adik. Akak aku takde. Dia dekat Shah Alam. Tak dapat cuti. Hmm, tak lengkap family aku. :( Takpe lahh. Janji time raya nanti dia ade. Baru one happy family. kan kan?




Tapi apa yang tak bestnya puasa kali ney bila aku berpuasa dan bersahur dan berbuka dengan kawan kawan dekat kolej. Takde dah rebut rebut kurma dengan adik adik masa berbuka. Hmm, sedihnya. Puasa di perantauan. Walaupun kat Melaka je, tapi aku tetap rasa jauh dan aku rasa aku duduk merantau di negeri orang. Apa lahh nasibmu wahai Shahidah. :(

Takpe lahh. Sabar je lahh. Ini lahh namanya pengalaman di negeri orang. Lagi 2 tahun je aku kat Melaka ney. Lepas tu, aku boleh duduk rumah balik. So, smile k cyda :) Hmm, bila bulan puasa macam ney, mesti aku akan pikir nak makan ape je. Ade tu, aku pandang biskut Chipsmore pn aku kata 'menyelerakan'. Padahal, ape laa sangat biskut tu kalau nak dibandingkan dengan kek ke, coklat ke. haha. Tulahh akibat dah lapar sangat. Pandang makanan yang biasa biasa pn jadi sedap memanjang.

Kalau aku lah, pilihan aku nak berbuka, aku mesti pilih ayam percik. U know why? Aku suka sangat dengan ayam percik tau. Kalau ayah aku pergi bazar , aku mesti pesan kat dia suruh belikan ayam tu. Tapu jarang sangat ayah aku belikan. Sebab dia lagi suka makan murtabak dengan roti john. Hmm, takpe takpe.




Tu, nampak tak tu? Sodap kan? Aishh, nasib baek gamba yo. Kalau tak, memang den ngap yo tu. Haha. Yaa Allah, dugaan dugaan. Sedap sungguh. Tak tahu la nanti dekat Alor Gajah ade jual ke tak? Kalau ade, memang aku nak pergi beli je ney. Tak sabar sungguh! Haha..

Ape ape pn, aku dengan seikhlas hati, ingin mengucapkan SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA :)


p/s: Kami tak sengaja terpakai merah. WOMEN IN RED!!!!