Powered By Blogger

Wednesday, April 25, 2012

Telefon bimbit.

Assalamualaikum :)

Bertemu kembali. haha . dah macam berita plak dah nak bertemu temu. hehe . entry aku kali ney pasal Handphone atau dalam bahasa mudah nye telefon  bimbit. Sekarang ney macam macam model henset ade di jual . daripada yang cikai cikai tahap baling anjing sampai laa yang ke tahap tercanggih or smartphone. Ishh, sape yang tak nak ade henset canggih canggih ney? cakap cikit dengan aku? mesti sume orang nak henset canggih tahap lembu terbang kan? haa, termasuk lah aku. aku memang suke berangan nak pakai smartphone. walaupun gaji ciput, kerja pun part time je , belajar pn tak habis lagi , tapi aku ada hajat besar nak pakai henset canggih . bia terbeliak mate mate orang memandang henset aku. bukan nak riak, tapi saje nak tunjuk, haha . same lahh tu kan ? sengal aku ney. huh!


Okay, back to basic! aku ingat lagi pengalaman aku gune henset. mula mula aku dapat pegang henset sendiri. time tu aku form3 . bulan 6. bersamaan dengan 3 haribulan. haa, ingat lagi tau . mase tu henset aku memang tahap henset baling anjing. kene kepala anjing tu terus mampus anjing tu tau . haha . betape dasyat nye henset aku time tu . yang lagi parah . henset tu turun temurun daripada akak sepupu aku sampai ke ayah aku sampai ke akak aku sampai ke mak aku and baru lahh jatuh ke tangan aku . dapat kat aku, terus jahanam natang tu. hahaha . ganas tak ganas ! 


Haa, hammmiiikkk kau ! ney lahh henset first aku .. agak lama jugak lahh aku pakai henset ney . sampai henset ney mampus dengan sendirinye . ishh, sedih aku . tebarai dia tau . time dy tebarai tu, aku nangis kesedihan . selama ney, henset tu banyak berbakti dengan aku . disebabkan die lahh aku dapat mesej dengan Cinta hati aku. Disebabkan dia jugaklahh aku dapat bergayut call lame2 dengan kawan kawan aku . sedih tau . banyak kenangan gune henset tu . battery memang tak tahan . mase aku gune, hidup dia memang nak kena cas je. 24 jam melekat kat charger . kesian kan ? mak aku kate henset tu dah nazak sangat sampai masuk wad . haha .. terukkk ! lepas kematian henset tu, aku pakai henset laen plak .. tapi nokia cikai jugak . ishh ishh ishh  -.-'


Haha, tak boleyh blahh! aku gune henset ney lame sangat . daripada tahun 2009 sampai la pertengahan 2011. henset ney comel je tau . macam aku comel nye . haha . perasan sudahh! henset ney banyak bagi aku kenangan . banyak function plak tu . walaupun nampak cikai cikai tapi berguna , time rumah aku gelap , henset ney berguna . sebab ade lampu suluh. haha . hambik kau . bahasa baku keluar . hehe . bateri henset ney memang tahan lame beb .terbaekk! bergayut 8 jam pn , bateri 50% lagi . hebat tak hebat? haha . games henset ney best . aku paling suke maen SNAKE. henset ney ade games tu. henset laen ade ? takdee kan? haha , lagi sekali hebat . lepas aku hampir bosan menggunakan henset ney, aku tukar henset laen plak . bermula dari situ lahh aku mula kenal ape tu henset berkamera. haha . ketinggalan zaman lahh aku . huh! bia lahh . -.-'



Nokia C5-03. Ney lahh henset yang aku pakai pada 15 September 2011 sampai lahh 1 Januari 2012. Baru lagi aku pakai henset ney , satu kejadian yang tak di sangka sangka terjadi. :'( rindu henset ney. rindu sangat. aku sayang henset ney sebab aku yang beli sendiri . walaupun tak mahal sangat, tapi tetap sayang . aku beli henset ney gune duit biasiswa yang aku dapat tiap tiap tahun tu . hmm , tak lame lepas tu henset tu hilang. dah kena rompak. :'(  sedih, hanya Allah je yang tahu. BODOH PUNYE PEROMPAK !!Hmm, lepas tu aku gune henset akak aku. buat pertama kali aku guna Sony Ericsson. model lame dah . J105i model nya .





Sampai sekarang aku gune henset ney. walaupun akak aku punye, tapi aku dah buat macam harta sendiri, haha. lantak lahh. sape suruh dia tak jaga henset aku yang Noki C5 tu elok elok .huh!  Sekarang aku bahagia pakai henset tu. walaupun kadang kadang macam vavi, tapi selagi ade henset ney, aku bersyukur sangat. huhu


Tapi sekarang, aku dalam proses nak carik henset sendiri. kawan aku yang comel lagi cantik tu sape lagi kalau bukan ANNA MARIA , suggest aku pakai BlackBerry . Katenye best. dapat bbm dengan dia . secara tak langsung dapat menganjing dengan orang laen. haha .. macam orang laen tak de je . hehe ..  Kata kawan aku merangkap roommate aku plak, dia suggest aku beli NOKIA N9. perhh! buleyh gugur bulu mata aku nak beli henset tu, mahal ya ampunnnn !! :'( tak mampu aku. huhu. lagi sekali dia suggest aku beli Sony Ericsson Xperia .pun mahal jugak. tapi sumenye okay . banyak function. tapi entah lahh. aku dalam dilema nak pilih henset ape . rasa rasanya aku nak guna SAMSUNG NOTE. haha. lagi macam vavi aku punye suggestion. hakk tuuiiihh ! haha . Tak suke henset tu. besar nak mampuihh. dah la mahal . senang citer tak payah pakai henset kan? hehe.. ape pn tak bulehh ..

 Byee~ ;)