Powered By Blogger

Thursday, September 22, 2011

Tahniah cyda !

adooii ..

Belum apa apa title entry aku da macam ntah ape ape . hehe .bia lahh kan .tak de orang nak wish tahniah kat aku , aku wish kat diri aku sendiri . haa , baru lahh kelassssss kau maria .


beberapa minggu yang lepas , aku dapat satu berita yang sangat menggembirakan aku , mak ayah dan sedara mara aku . bukan sebab SPM aku yang tercemerlang tapi sebab aku dapat tawaran sambung belajar kat satu institusi ney . Universiti Teknologi Mara atau lebih di kenali sebagai UiTM . hmm , alhamdulillah .. berkat doa aku , termakbul jugak .. masuk ke U dan memjadi pelajar nya menjadi impian aku sejak aku kecik lagi . semua orang nak berjaya kan ? termasuk lahh aku . bila aku dapat tawaran ney , aku tak kan lepas kan macam tu je . ye ! aku kena pergi . sebagai bukti , nahh .. aku tunjuk kan . bukan nak riak , tp nak bagi tw . hehe ..







tapi , memula tu .. aku memang berat hati nak buat keputusan sama ada nak gi kat UiTM ney atau terus kan pengajian aku kat STPM tu . cikgu cikgu , kawan kawan sume berat hati nak lepas kan aku . diorang kate rugi lw pergi . tapi tak pe lahh . aku mencuba sesuatu yang baru dalam hidup aku . aku percaya , kalau kita ikhlas nak belajar , insyaAllah , hasil nya akan menjadi baik ..



Tapi aku tetap rasa berat hati nak gi . sebab nya lepas ney , aku dah duduk jauh dari family .kawan kawan pn nanti dapat yang baru .tapi aku bertuah laa sebab kawan baik aku dapat satu tempat dengan aku . hehe ..

yang tak best nya , aku mesti rindu kat diorang nanti . rindu kat mak , ayah , kakak , adik adik , memey ,dan yang tak tinggal , aku mesti rindu kat sayang aku tu . dia pun macam sedih je bile aku bg tw yang nanti aku nak gi jauh dari dye . nak gi carik ilmu . bukan carik pengganti dye . dye pesan benda yang sama je kat aku berulang ulang kali . okay , sampai aku naik mual dengar nya . tapi aku dengar jugak . hehe .. 


InsyaAllah , aku akan belajar rajin rajin , nak bukti kan kat sume orang yang anak seorang pengawal keselamatan BOLEH BERJAYA !!! insyaAllah ....



bye~ :)