Powered By Blogger

Tuesday, May 31, 2011

kisah hati

assalamualaikum ..
hye u all .

before i start my entry , can u imagined that u is me ? it just for a while okay . i really want u all menghayati cerpen yang aku try nak nukilan kan ney . kalau u all tak in dalam cerpen ney , u all tak kan dapat nak menghayati kesedihan dan kesengsaraan yang aku alami . *tipu je aku ney . hahaa . sedih la sangat kan .*


Tersebut lah kisah ......


Pada zaman dahulu , terdapat seorang gadis yang agak comel orang nya . periang sangat ! *puji diri sendiri la plak .hehe* nak di jadikan cerita ....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
v

hah ! nampak tu . periang sangat kan ? haha ..
aku yang pakai tudung tu ;)


kalau u all nak tahu . aku bukan lah jenis yang suka bersedih sedih , menangis nangis  dan yang sewaktu dengan nya . aku ialah aku ! tak plastik dalam semua hal . senang cerita aku ney tak pernah nak tiru orang lain . orang lain pergi lantak lah dengan orang lain . aku dengan diri aku sendiri .asal kan aku bahagia . ;)
 aku tak suka kalau menangis . menangis ney penat sangat . kalau tak percaya , try lah nangis . aku nak tengok , penat ke tak u all lap air mata yang keluar tanpa had tu . haha .. aku kalau tengah dengar lagu sedih + jiwang karat punya lagu dengan kakak aku , dia mesti sedih . dan dengan secara automatiknya , dia menangis . hey ,, what was going on ,sis ?? apahal kau nangis ney ? tak kan lah dengar lagu cam ney punye slow kau da leleh babe ? woii ,, tak ROCK lah ! dan dengan selamba kakak aku cakap , hanya orang yang ada perasaan je yang tahu sedih dan menangis .

jap jap ! pe ney ,  aku tak paham lah . kenapa dia kata macam tu ? dia nak cakap aku tak ada perasaan lah tu . ishh . buntu sangat masa tu . 




tapi ,,
untuk yang pertama kalinya . aku rasa sedih dan tiba tiba macam nak nangis . eh , apahal ney . tak nak ! aku tak nak membazir air mata aku semata mata cerita bodoh tu .  time tu , laju je air mata aku keluar daripada kelopak mata aku ney . aku tengok .. mak , kakak aku , dan semua adik adik aku diam diam lap air mata . aku jadi makin pelik bila  dalam cerita yang aku tengok tu berkumandang satu lagu yang cukup tangkap leleh .dan dengan selambanya aku nangis . wahh .. how sad that story . 
|
|
|
|
|
|
|
|
v


yeah !
TITANIC ..
cerita ney lah yang buat jiwa aku meronta ronta nak nangis . sedih sangat kisah cinta yang tertulis untuk KATE dan JACK dalam cerita ney .
sedih macam kisah cinta aku dengan dia jugak .
hmmmm (T.T)
*tetibe je . hehe*

kalau nak bercinta , kita kena sedia dari segi emosi dan segalanya . moral value yang aku dapat dalam cerita tu is : CINTA PERLUKAN PENGORBANAN & KESETIAN .

macam kisah cinta aku jugak . tapi tak de lah segah cerita TITANIC tu . simple simple je . macam orang lain jugak kan . kadang kadang ada sedih . kadang kadang ada happy . tapi aku yang banyak nya sedih ! happy nya tak ada . haha .. apa lah nasib kan ..




sekarang .. aku yang kononya happy go lucky , tak nak sedih sedih .. dah bertukar menjadi seorang yang tak happy .selalu sedih sedih ..
kenapa ?
entah lah ,,kalau u all dah menghayati cerpen ney , mesti u all yahu kenapa dan apa punca yang dah menyebabkan aku berubah .sebelom aku say kbye . listen this song ... dan sebelom dengar lagu ney , off music blog aku dulu . hehe *pesanan tu *



sad in happy ,
cyda cydotaa ;)