Powered By Blogger

Friday, May 4, 2012

Kawan jangan lawan.

Assalamualaikum korang.

Jawab lahh salam aku tu ye. walaupun aku tak dengar, tapi Allah SWT mendengarnye. Ecewaahhh, dah macam ustazah la pulak. Okay, back to the real me. Entry aku kali ney pasal kawan. tak habis habis nak bercerita pasal kawan kan? al maklum lahh, aku ney ramai kawan. tu yang nak cerita pasal kawan je tu. hehe. perasan je ramai kawan. -.-'




Macam gambar yang korang tengok tu, dalam gambar tu semua classmate aku. mase ney kitorang pergi picnic kat Pantai Tanjung Bidara Melaka. Fuuhh, best sangat. ;) betul kata orang, pengalaman hidup kat universiti ney best sangat. alhamdulillah. syukur sangat sebab aku dapat merasainya. :) 



Girl yang sebelah aku tu is my ex roommate mase aku di part 1. insyaAllah, aku harap next sem nanti aku nak jadi roommate dia lagi. Hehe. aku suka air teh O yang dia buat. perhh, sedap weyh. nama nya hanisah amirah. cantik namanya. macam orang ea. hehe. dia kawan baru aku. and aku harap aku dengan dia boleh jadi kawan sampai bila bila. :)



Yang sorang ney pulak kawan baru aku jugak. Comel je kan? Hehe. Ain Nabila nama dia. Masih single. Sape sape berminat cakap je dengan aku. nanti aku bagi tau dia. hehe. ain ney pandai. bangga aku jadi kawan dia. ade salah silap aku, dia yang tegur. kadang kadang boleh jadi gile jugak aku kalau ade waktu dia tengah tak betul . haha.



Mereka ney kawan aku jugak :)
Syaffiqqa and Eyaa .




Me with Siti Khadijah :)


Me with Elida :)


Me with Adikkk. Waniey :)


Me with si hensem: Raffiq :)


Uppppsss!! jangan digosipkan ye. ney pn classmate aku. Zawani :)


Okay, tadi pasal kawan. ney pasal sahabat. beza ke sahabat dengan kawan ney? erm,, ade lahh kot bezanya.. sahabat time senang ,memang ramai. tapi sahabat time susah, payah nak cari. tapi alhamdulillah. aku dah jumpa sahabat yang aku nak cari. :)




Jangan disalah anggap. dia bukan cina. malah bukan juga iban. bahkan juga bukan india. dia cuma orang asli je. hahaha. sorry. :) dia melayu k. mate je sepet. tak tau lahh kenapa. kena gigit semut kot. haha. Anna Maria nama diberi. cantik namanye secantik bidadari. tapi dia tak cantik. jangan kata dia cantik, nanti dia dah kembang, habis sume orang kena puji dia. hahaha. anna anna..


Atikah Abdullah. dia pun kawan aku yang senarai paling teratas. Syukur dipertemukan dia sebagai kawan aku. sejak dari sekolah rendah, sampai lahh sekarang, aku masih berkawan dengan dia. setakat ney tak pernah gaduh. hehe. mintak di jauh kan ye. :)


Bak kate pepatah:
Musuh memang senang nak dicari,
Tapi kawan sejati, susah nak di cari ganti.


Kalau korang ade kawan, kalau boleh pandai lahh jaga hati kawan. jangan sesekali memburuk kan mereka. kalau kita dalan kesusahan, selain daripada family, kawan lahh jadi tempat nak bersusah bersenang. hargai lahh selagi mereke masih dengan kita. :)


cyda :)