Powered By Blogger

Friday, May 18, 2012

Sebenarnya Cyda Sharif.

Assalamualaikum..


Hari ney hari jumaat. aku kerja part time macam biasa. sejak dua menjak tiga menjak ney, aku rajin je nak  update blog. aku pn tak tau kenapa.maybe sebab kat tempat aku kerja ney ade wifi. amat memudahkan aku online memanjang selama 12 jam aku bekerja. ye korang. aku kerja 12 jam setiap hari. 7 hari seminggu aku kerja dari pukul 9.30 pagi sampai 11 malam. Itulahh rutin harian aku bila cuti sem ney. takde enjoy enjoy sambil pegang botol goyang kapla dengar lagu music disco. takde nak melepak dalam wayang untuk menonton wayang kulit yang hebat pecah panggung. Tak berkesempatan nak melantak MCD seperti keselaluannya.tak sempat nak meraung, melalak dalam bilik kecil yang ade satu televisyen dan juga remote atau lebih dikenali sebagai bilik melepas gian untuk menjadi Penyanyi Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2012. Takde semua kesempatan tu semua. Huh, kesian. nampak sangat aku ney wanita bekerjaya, lalalala *sambil jalan catwalk ,tangan kanan seperti mengipas muka.dengan muka riak penuh bangga. 






Okay, takpe. aku korbankan waktu cuti aku. takpe takpe. Redha. Hm... Oraiitt. dah, sebenarnya aku baru lepas terhru yang amat sangat lahh sangat. rasa macam dah tertahan airmata ney ha. asyik nak menangis je. Ya Allah, tabahkan hati hamba mu ini. *tersedu sedan dan sedu lagi berlagulagu. Mesti tertanya tanya kan, kenapa aku ney buatbuat sedih. hakk tuiih, nyampah kan korang. aku pun tak tau kenapa aku sedih. ye, betul . aku pn tak tau. dah! jangan tanya aku. tanya air mata je lahh ek. airmata kate, aku nangis sedih sangat tambah sebak dan dukacita sebab terbaca satu twitt ney. al maklum lahh, Cyda Sharif sekarang dah pandai nak bertwitt. twitt sana, twitt sini. twiitt bawah, twitt atas. eh, dah kenapa dengan kau?? -.-'

I’m not a perfect person, I make a lot of mistakes... but still, I love those people who stay with me after knowing how I really am.

Ayat yang aku sempat petik menggunakan kait panjang sejengkal ney aku amik dekat twitter Notebook Of Love. Best sangat ayat ney membuatkan aku terharu sendiri. aku mengaku dan sedar. aku tak berapa nak bagus sangat. lagilagi yang melibatkan perangai. Kadang kadang tu aku ade pikir jugak. dalam perangai aku yang macam jebon ney, ade jugak yang sudi nak berkawan. Pelik sangat. Mulut aku ney dalam kategori mulut lancang jugak. ade je yang aku tak puas hati , aku cakap. sampai bergaduh kadang kadang tu. :(




Muka aku memang nampak baek. bukan je baek tapi ade sifat kesopan santunan yang tinggi. sangat lahh naif rupanya. Tapi tu suma luaran semata mata. hanya orang yang kenal betul betul rapat dengan aku je tau perangai aku yang sebenarnya. bak kata pepatah " Hanya jauhari yang mengenal manikam ". Perhh, macam karangan masa form 5 je. kena ade peribahasa dan bidalan. haha. suka hati aku lahh. Sekali pandang, orang memang nampak aku macam budak baek. yang sangat mendengar cakap mak ayah. malang tidak berbau, aku bukan seperti itu. ada waktu aku langgar jugak ape yang mak ayah aku cakap. bukan sebab aku nak nampak bagus atau sebaliknya, tapi aku tak nak hipokrit. tapi aku bukan Anak Durhaka macam SI TANGGANG yang LANCANG. hehe ;)




Bukan senang jadi aku.dalam ramai kawan, mungkin ada yang tak suka dengan cara aku. aku tau tu. walaupun kawan kawan aku tak cakap kat aku, tapi sebagai manusia yang ada hati, tak kan lahh tak pernah walau sekalipun diorang kata buruk pasal aku kan? aku takde lahh nak menuduh, tapi mana lahh tau kalau ape yang aku sangka ney betul. aku tak perfect! takde sape pn yang perfect dalam dunia ney. hanya Allah SWT saje yang ada segalagalanya. tapi, aku bersyukur. ade jugak orang sayang aku. aku ada mak ayah yang sayang aku. aku ada akak dengan adik adik yang sayang kan aku. syukur sangat jugak sebab aku ade buah hati yang sayang kan aku walau dah macam macam aku buat kat dia. maki hamun? marah marah? sampaikan curang, pn aku pernah buat ... tapi dia masih disisi aku. sampai lahh sekarang. Kawan kawan pn tak kurangnya. Diorang masih sudi ade kawan macam aku ney. tak dapat aku nak nafikan. aku ney loading orangnya. lembap ? ha, lebih kurang lahh tu. bila diorang buat lawak, aku lahh orang terakhir yang gelak. sambil tu aku buat muka pelik. kenapa diorang pandang aku gelak? "Kenapa korang pandang aku? nape korang gelak awal sangat? hahaha. kelakar lahh." lepas tu kawan kawan aku mesti cakap "hmmmm..."Maknanya, aku ade buat salah. haha.




Terima kasih kawan, terima kasih sayang, terima kasih adik beradik ku, terima kasih mak ayah, dan terima kasih Ya Allah, memberi aku kelebihan seperti ini. Syukur alhamdulillah. :) Love u all !!!!!!!!!!