Powered By Blogger

Monday, May 14, 2012

Sahabat? Hakk tuihh!

Assalamualaikum..


Marah macam mane pun , salam wajib kena bagi. and macam biasa, sape islam, reti-reti lahh menjawabnya. Semalam hari ibu kan? Aku wish je. Tak sambut pape pn. Katenye, sambut hari ibu ney haram? Ye lahh kot. sebab tu aku wish je. nak sambut macam tak sure pulak. pape pun, sayangilahh mak anda semua. seorang ibu tiada galanggantinya. HAPPY MOTHER'S DAY TO MY BEAUTIFUL MOM, Pn Rusimah Binti Mustafa. ;)



My mom ;)


Bukan pasal mak yang aku nak cerita sekarang, tapi pasal orang laen. rasanya tak payah lahh aku sebut namanya. aku tak nak korang carik sape yang aku maksudkan. cukup lahh aku panggil "dia" je.


Perkenalan yang dah dekat 7 tahun dengan dia memang buat aku sayang sangat kat dia. tapi tu dulu lahh. sekarang tak lagi. aku memang dah lost contact dengan dia. bukan sebab dia tukar nombor, tapi sebab aku memang nak dia pergi jauh dari hidup aku. aku tau, dia serba serbi perfect. dia ade macam macam. aku? hanya ade dia sebagai kawan. aku harapkan hubungan persahabatan tu terjalin sampai bila-bila. tapi cume sekejap. hanya kerana dia pikir aku dah berubah, dan aku pikir dia dah berubah.





Semua orang ingat aku dengan dia KEMBAR . Maybe sebab aku dengan dia dahh rapat sangat. Hm, tapi entah lahh. tak sangka perpisahan yang terjadi. *macam putus cinta pulakk. haha. geli! okay, Sekarang, memang aku tak tau pape pasal dia. kalau tau pun, daripada mak aku. mak aku memang tak reti nak bermusuh dengan orang ney. mak cakap, "kalau kau nak gaduh, kau je. jangan nak ajak mak sekali. mak tak nak masuk campur. " Macam tu lahh yang mak aku kata. -.-'


Mak aku banyak kali ingatkan, kalau aku nak bermusuh dengan kawan-kawan, cukup lahh dengan kawan tu je. jangan nak libatkan orang laen. maksudnye, mak tak nak aku bergaduh melibatkan family dia. setakat ney, aku dengar lagi pesan mak aku. kalau aku terjumpa mak dia or ayah dia, aku mampu tersenyum lagi. takde lahh aku nak ludah depan diorang. tu memang nak mintak kaki. ishh, tak sampai hati nak buat macam tu. mak ayah dia baek dengan aku. sebagai orang yang berpangkat anak, sewajarnya aku hormat mak ayah dia. walaupun, aku fuck gila dengan anak dia.





Bila kadang kadang tu aku teragak nak makan kuih, aku cakap lahh kat mak, aku nak makan kuih tu. aku nak duit, nak pegi beli kuih tu. aku memang tak sangka, mak kate, "haa, tu lahh kau. cube jadi macam dia tu. semua kuih pandai buat." Okay mak, aku memang tersentuh sangat bila ade yang sudi membeza bezakan antara aku dengan dia.  :'(

Ye, memang tak dinafikan. dia memang ade bakat nak memasak. apatah lagi membuat kuih muih. yang aku pulak? sebaliknya. :'( aku serba kekurangan. I'm not perfect! -.-' Bila mak cakap macam tu, aku jadi marah. aku jadi macam nak maki hamun je. tapi bila difikirkan, ape jadahnye aku nak hamun sana hamun sini sebab dia tu. tak de paedah pn! aku pun watlekk, watchill je. bia kan lahh. asalkan aku tak HIPOKRIT! semua orang tau aku tak pandai masak. aku cuma tau masak air, masak nasi, masak maggi dan goreng telur. itu pun dah kira bagus sangat. at least, takde lahh laki aku kebulur time dah kahwin nanti. ;)




Aku tau, aku memang bencikan dia. aku pantang kalau ade orang yang sebut nama dia depan aku, termasuk lahh mak aku sendiri! tapi dalam hati aku, aku dah maafkan semua kesalahan yang dia dah buat kat aku. aku harap dia pun sudi buat macam yang aku buat. cuma aku tak boleh nak terima dia sebagai orang yang special dalam hidup aku selepas mak ayah, adik beradik and buah hati aku. cukup lahh hubungan sebagai sahabat yang dah terjalin 7 tahun dulu, jadi kenangan. aku tak berminat nak sambung lagi. -.-'




*muka macam mintak penampar. haha. lantak lahh. asalkan aku bahagia. ;) Thanks reading this!